Aanmelding van uw kind

“Is uw kind al bijna toe aan school? Een grote peuter die wil rennen en klimmen, samen met andere kinderen? Heerlijk met de neus in de prentenboeken. Met de hele klas zingen en mooie tekeningen maken? De eerste cijfers en letters leren? Zichzelf en andere kinderen leren kennen? Voor je er erg in hebt is het al zover en gaat uw kind naar groep 1 van de basisschool. Een grote stap! Wat gaat hij daar allemaal ontdekken en leren? En wat is een fijne en goede school?”

Tijdens een rondleiding laten we graag zien dat goed onderwijs meer is dan cijfers! Voor een rondleiding kunt u een afspraak maken. Tijdens deze rondleiding kunt u de school bekijken, de sfeer proeven, kunt u zich uitgebreid laten informeren en eventuele vragen stellen, waardoor u een goed beeld krijgt van het onderwijs op KC de IJsselhof.

Bij de rondleiding ontvangt u een registratieformulier waarmee u aangeeft belangstelling te hebben voor KC de IJsselhof als school voor uw kind.

U kunt het registratieformulier ook hier downloaden.

Registratieformulier belangstelling voor aanmelding

Meer informatie over de aanmeld-inschrijfprocedure

4 jaar en dan voor het eerst naar de basisschool. Een nieuwe stap voor u als ouder en voor uw kind. De leerkracht zal op de eerste dagen extra aandacht hebben voor het wennen van uw kind. Zo wordt uw kind gekoppeld aan een maatje, die altijd kan helpen.

Kleuters leren al doende, tijdens hun spel. Wij zorgen voor een aantrekkelijke en uitdagende omgeving waarin kinderen zich veilig voelen om vrij te kunnen te spelen en ontdekken.

Taal en rekenen krijgen de kleuters spelenderwijs aangeboden. We werken in thema’s die zoveel mogelijk aansluiten bij de belevingswereld van de kleuters.

De kleutergroepen hebben de beschikking over een veilig, afgesloten schoolplein, dat tijdens het buitenspelen omsloten is door een hek. Zij spelen dagelijks buiten, en als het weer dat niet toelaat bewegen zij in het speellokaal.

Komt uw kind van een andere school voor het eerst bij ons in de groep dan zal er een warm welkom zijn voor uw kind. Ook dan zullen er kinderen uit de groep een helpende hand bieden om zo snel mogelijk uw kind zich thuis te laten voelen.