Welkom op de peuterpagina van KC de IJsselhof

Ontdekken, proberen, onderzoeken en leren!

Gaat uw kind binnenkort naar de basisschool? Op deze pagina vindt u informatie over onze school.

De grote peuterdag is op vrijdag 12 april 2024, tussen 9.00 en 11.30 kunt u vrijblijvend binnen komen lopen voor informatie en een rondleiding op onze KC.

Verder informatie volgt t.z.t, maar zet u de datum alvast in uw agenda?

Het jonge kind op onze school

Op KC de IJsselhof geven wij jonge kinderen de ruimte om te spelen, te onderzoeken & ontdekken en te leren.

Spelen

Voor het jonge kind is spelen de belangrijkste activiteit van de dag! Door te spelen ontwikkelen kinderen sociale vaardigheden en doen zij nieuwe kennis op.

Onderzoeken en ontdekken

We werken met thema's, om het leren betekenisvol te maken. Als we een nieuw thema hebben, gaan we samen nadenken: wat weten we er al van? Wat willen we nog weten?

Leren

In kleine kringen krijgen de kinderen activiteiten aangeboden die passen bij hun eigen niveau. Zo krijgt elk kind de kans om op zijn eigen tempo te groeien en zich te ontwikkelen.

De IJsselhof in beeld

Hieronder ziet u enkele foto’s van onze school. Meer zien? Maak een afspraak voor een rondleiding door het formulier onderaan de pagina in te vullen.

Meest gestelde vragen

De schooltijden voor alle kinderen zijn:

Maandag, dinsdag en donderdag van 8:30 tot 14:45.

Woensdag en vrijdag van 8:30 tot 12:30.

Alle kinderen zijn bij ons op woensdag- en vrijdagmiddag vrij.

Een dag bij kleuters is een gezellige dag, met veel ruimte om te spelen en te leren. De dag begint vaak met een inloop: de kinderen komen binnen en gaan aan de slag met een activiteit die door de leerkracht is klaargelegd.

Na de inloop volgt een ochtendkring: welkom allemaal! Wat gaan we vandaag allemaal doen? Vervolgens gaan de kinderen lekker spelen: binnen of buiten! Ook is er op vaste momenten tijd voor bewegingsonderwijs in ons speellokaal.
Rond 10:00 en 12:00 is het etenstijd, want van al dat spelen krijgen we honger! Daarna volgt weer een spelmoment.

Tussendoor hebben we kringmomenten: tijd om met het thema bezig te zijn of voor te lezen.

Aan het einde van de dag geven we elkaar complimentjes en bespreken we de dag: heeft iedereen een fijne dag gehad?

Tot morgen allemaal!

U bent natuurlijk ook van harte welkom voor een rondleiding. U krijgt dan de kans om samen met uw kind en één van onze collega’s de school te bekijken en vragen te stellen. Als u interesse heeft in een rondleiding, kunt u het formulier hieronder invullen, dan nemen wij contact met u op.

Heel eenvoudig: u vult het registratieformulier in en levert dit in op school! U ontvangt daarna een bevestiging van het ontvangst van het formulier. Voor meer informatie over het aanmelden, kunt u ook kijken op de pagina over het aanmelden van uw kind.

Meer weten?

Als u nieuwsgierig bent geworden naar onze school, als u nog vragen heeft of als u uw kind wilt aanmelden, kunt u het onderstaande formulier invullen. Wij nemen dan contact met u op.

Mocht u liever zelf willen bellen, dan kan dit natuurlijk ook. U kunt bellen met 038-4600973 of een mail sturen naar Margreet Arendsen, de directeur (m.arendsen@ooz.nl).

Staatssecretarislaan 10 8015 BX Zwolle
T: 038-4600973 E: directie-ijsselhof@ooz.nl