Over ons

De IJsselhof dankt haar naam aan het feit dat de school is gelegen in een parkachtige omgeving in de buurt van de IJssel. De golvende lijn met gekleurde blokjes op het logo van de school verbeeldt de stromende rivier de IJssel, meanderend door het landschap als een jong kind dat aan de basis van het leven staat met daaromheen de gekleurde blokjes die de diversiteit van kinderen, ouders en andere betrokkenen van de school kleurt.

De IJsselhof is een onderdeel van KC de IJsselhof en stichting Openbaar Onderwijs Zwolle. De IJsselhof staat open voor alle mensen, ongeacht hun levensovertuiging. Wij respecteren ieders opvatting en brengen dat over in de dagelijkse praktijk.

De IJsselhof is een lerende organisatie, een school die voortdurend bezig is haar onderwijs af te stemmen op de maatschappij van vandaag en morgen. Het is een leeromgeving waar de kinderen vaardigheden leren en hun talenten kunnen ontdekken. De IJsselhof is tevens een dynamische school. Aandacht voor elkaar, respect, betrokkenheid, waardering, een eigen mening, creativiteit en humor zijn voor ons heel belangrijk.